Maseczki ochronne ostatnie sztuki cena 20 zł/szt. PWIF: to jest reklama apteki

PRAWO

Autor: rzeszow.wif.gov.pl/ rynekaptek.pl   31-08-2020, 09:32

Maseczki ochronne ostatnie sztuki cena 20 zł/szt. PWIF: to jest reklama apteki WIF przyjął w części wyjaśnienia, wskazujące na wywieszenie informacji w trosce o bezpieczeństwo pracowników apteki w związku z wyjątkową sytuacją pandemiczną. Dlatego kara była niska (fot. Pixabay)

Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny otrzymał informację, że jedna z aptek prowadzi reklamę placówki w postaci umieszczenia na drzwiach wejściowych do apteki informacji o treści: Maseczki ochronne ostatnie sztuki cena 20 zł/szt.

Uznał to za reklamę apteki i nałożył karę w wysokości 500 zł.

Właściciel apteki stwierdził, że taka forma sprzedaży maseczek nie jest reklamą.

"W związku z pandemią COVID-19, spółka w trosce o pacjentów, a także swoich pracowników wprowadziła we wszystkich swoich placówkach zabezpieczenia polegające m.in. na sprzedaży przez okienko podawcze, co ograniczyło dostęp informacyjny dla pacjentów. W celu wyjścia naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, zdecydowała się także umieścić informację, że apteka posiada na stanie magazynowym ostatnie sztuki maseczek ochronnych, podając ich cenę" - wyjaśniła.

WIF przyjął w części wyjaśnienia, wskazujące na wywieszenie informacji w trosce o bezpieczeństwo pracowników apteki w związku z wyjątkową sytuacją pandemiczną. Jak ocenił, okoliczność ta miała wpływ na wymiar kary.

"Jednak treść informacji poprzez wzbogacenie jej o fragment „OSTATNIE SZTUKI” stanowi ewidentny element zachęty do dokonania zakupu maseczek. Tym samym upubliczniona treść zawiera znamiona reklamy i za taką musi być uznana. Wydźwięk całości przekazu wskazuje na zamiar spowodowanie u odbiorcy (nabywcy) woli zakupu oferowanych towarów" - ocenił WIF w Rzeszowie.

Więcej: http://www.rzeszow.wif.gov.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH