MZ: analizujemy, które suplementy powinny zostać w aptece

PRAWO

Autor: Luiza Jakubiak/ rynekaptek.pl   22-03-2017, 08:02

MZ: analizujemy, które suplementy powinny zostać w aptece Resort pochyla się nad jakością produktów oraz reklamą

Analizujemy, które suplementy powinny zostać w aptece, a które nie. Zdajemy sobie sprawę, że najwięcej apteki zarabiają na suplementach. Ale nie widzimy potrzeby, by wszystkie dostępnie obecnie nadal tam się znajdowały - mówi Ewa Warmińska.


Jednocześnie GIF zaproponował i resort chce to wprowadzić - możliwość wcześniejszej weryfikacji reklamy, przed jej wprowadzeniem do emisji. Gdy firma ma przygotowaną reklamę, może złożyć zapytanie do GIF, czy przepisy prawa nie są naruszone i czy dana taka reklama może być emitowana. Podobna zasada będzie dotyczyła kontaktów podmiotów z inspekcją sanitarną.

Wycofanie poprzedzi postępowanie
Zgodnie z tym, co mówiła dyrektor Warmińska, resort chce mieć tez możliwość wycofywania reklam znacznie szybciej niż to się obecnie odbywa.

- Wpierw wycofujemy, potem prowadzimy postępowanie. Jednocześnie – by uniknąć zarzutu, że wprowadzane przepisy są niejasne lub nieprecyzyjne, planujemy publikować wszystkie decyzje wydawane w kontekście reklamy leków, suplementów i wyrobów medycznych. Z jednej strony, taka transparentność powinna rozwiać wątpliwości, z drugiej – powstanie w ten sposób katalog reklam wskazujący, jakie działania i sposób prezentacji jest nieprawidłowy i niezgodny z prawem.

- Chcemy też ograniczyć nieco reklamę w mediach i najlepszym kryterium jest wiek odbiorców, do których jest kierowany dany program, przed którym, po lub w trakcie taka reklama jest emitowana.

Kolejny problem do uregulowania to kwestia podobnych opakowań czy nazw. - Nazwy parasolowe, które wprowadzają odbiorców w błąd, są obecnie powszechnie stosowane. Dlatego chcemy zabronić stosowania marek parasolowych. Jeśli wytwórca będzie miał wątpliwości czy dana nazwa nie podpada pod zakaz, będzie mógł o to zapytać komisję przed wprowadzeniem takiego produktu do obrotu.

Co z tymi, które już mamy na rynku? Resort przygotuje na tę okoliczność przepisy przejściowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH