W świetle interpretacji Ministra Finansów, jaką uzyskali prawnicy Kancelarii Adwokackiej Katarzyna Bondaryk, można odliczać VAT także w przypadku reklamy niezgodnej z przepisami prawa.
Takie stanowisko zostało potwierdzone w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 25 czerwca 2009 r., w którym stwierdzono, że wykładnia art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje w zakresie, w jakim towary i usług są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, powinna być dokonywana w zgodzie z przepisami Dyrektywy 112 oraz z uwzględnieniem orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, które zapadły na tle wykładni art. 17 (1) i (2) VI Dyrektywy.
Zgodnie z brzmieniem art. 17 (2) VI Dyrektywy w zakresie, w jakim towary i usługi wykorzystywane są do celów transakcji opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia od podatku przypadającego do zapłaty.
Co na to Minister Finansów
Stanowisko zaprezentowane przez Kancelarię we wniosku o interpretację indywidualną zostało uznane przez Ministra Finansów za prawidłowe. - Pamiętać należy o tym, że interpretacja Ministra nie ma mocy powszechnie obowiązującej. Interpretacja ta wskazuje jednak w jakim kierunku będą zmierzać ewentualne decyzje organów podatkowych – informują prawnicy.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych