Obowiązek informowania izb aptekarskich o zmianach w zatrudnieniu

PRAWO

Autor: OIA Katowice/rynekaptek.pl   15-04-2011, 09:07

Każdy właściciel apteki i hurtowni farmaceutycznej ma obowiązek informowania izby aptekarskiej w ciągu 7 dni o wszelkich zmianach w zatrudnieniu farmaceutów - informuje Stanisław Piechula, prezes Śląskiej Izby Aptekarskiej.

„W związku z nieprzestrzeganiem przez wielu właścicieli aptek jednoznacznego zapisu ustawy, izba aptekarska wdraża system kontroli zatrudnienia magistrów farmacji w aptekach, w których bardzo często jest zatrudnianych mniej farmaceutów niż wynikałoby to z godzin ich otwarcia“ – informuje szef śląskiej Izby.

Jeżeli po opiniowaniu kierownika apteki lub wystąpieniu izby do danej apteki lub sieci aptek o uzupełnienie danych w rejestrze izby, właściciel nie prześle aktualnych danych w zatrudnieniu magistrów farmacji, izba aptekarska wystąpi do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego i Państwowej Inspekcji Pracy z prośbą o przeprowadzenie kontroli w zakresie ilości zatrudnionych farmaceutów w stosunku do godzin otwarcia apteki.

Więcej: http://www.katowice.oia.pl/wpisy-act-more-id-1512.html
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH