Wszystkie firmy działające w Polsce, w tym apteki, mają obowiązki w zakresie ochrony środowiska. Aptek dotyczą trzy obowiązki.
Każda apteka powinna wystąpić z odpowiednimi dokumentami do właściwego starosty czy prezydenta miasta, a następnie w Głównym Inspektoracie Ochrony Środowiska uzyskać numer rejestrowy.
Posiadając ten numer można rozpocząć sprawozdawczość, która musi być prowadzona, nawet gdy jest zerowa, czyli nic nie zebrano.
Korzystanie ze środowiska
Ta sprawozdawczość nie wymaga żadnej wcześniejszej zgody i dotyczy tylko tych przedsiębiorstw, które zanieczyszczają środowisko. Jeżeli więc np. apteka posiada samochód, ogrzewa się własnym piecem (gaz, węgiel, itp.) ma obowiązek co pół roku sprawozdawać się marszałkowi województwa z korzystania ze środowiska.
Jeżeli apteka nie korzysta ze środowiska nie musi się sprawozdawać.
Apteki korzystające z samochodu, ogrzewania, itp., poza sprawozdawczością obecnie nie powinny ponosić żadnych opłat, gdyż opłaty mniejsze od 400 zł nie muszą być opłacane. Jednak sprawozdanie musi zostać złożone.
Urzędy marszałkowskie nie przewidują obecnie żadnych kar za brak sprawozdań, z których nie wynika konieczność uiszczania opłat, jednak inspektoraty ochrony środowiska mogą przy braku takich sprawozdań ukarać mandatem.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych