
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odrzucił skargę spółki prowadzącej apteki na decyzję GIF, który nałożył na firmę karę 15 tys. zł za prowadzenie reklamy apteki w postaci programu lojalnościowego.
W toku postępowania, właściciel apteki próbował udowodnić, że to, co GIF zakwalifikował jako niezgodną z prawem reklamę, było w rzeczywistości opieką farmaceutyczną.
"W ramach proponowanej opieki farmaceutycznej istnieje współpraca pomiędzy farmaceutą, pacjentem, a lekarzem. Polega ona na utrzymywaniu kontaktu z pacjentem, w celu bieżącego wyjaśnienia wszelkich wątpliwości pacjenta dotyczących powadzonej farmakologii. Prowadzona opieka farmaceutyczna jest standardowa i taka sama dla wszystkich pacjentów apteki. Apteka przetwarza dane dotyczące przebiegu farmakoterapii w celu: jej kontroli, kontaktu z pacjentem" - wyjaśniał właściciel.
Dodał: - Sprzedaż produktów po obniżonej cenie oraz rabatowanych, ma wyłącznie uznaniowy charakter i ma zastosowanie do wszystkich pacjentów – to farmaceuta przy każdorazowej sprzedaży dokonuje decyzji o udzieleniu ewentualnego rabatu. Udział w programie nie ma wpływu na tę decyzję, ponieważ jego istotą nie jest prowadzenie akcji rabatowych, tylko opieka farmaceutyczna. Adresatem oferty są wszystkie zainteresowane osoby. W programie uczestniczyło 1000 pacjentów. Jednocześnie przedłożono ceny dwóch produktów, których cena detaliczna dla pacjenta będącego uczestnikiem programu, jak i będącego poza programem jest identyczna.
Jednak zdaniem GIF, takie działanie miało na celu m.in. zwiększenie liczby pacjentów korzystających z usług tej apteki. Stanowiło zatem złamanie zakazu jej reklamy.
VI SA/Wa 2546/16
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych