
W momencie planowania ewentualnej transakcji lub jakiejkolwiek zmiany w strukturze właścicielskiej apteki, warto kontaktować się z prawnikami izb okręgowych celem konsultacji, rozmowy o ewentualnych zagrożeniach w określonych konstrukcjach prawnych - przypomina Mikołaj Konstanty.
- W związku z powtarzającymi się przypadkami wszczynania postępowań administracyjnych zmierzających w kierunku cofania zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych przez Wojewódzką Inspekcję Farmaceutyczną, bardzo proszę o przemyślane i rozważne podejście do tematu ewentualnych, planowanych zmian w strukturze właścicielskiej aptek - informuje w komunikacie prezes Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej, dr n. farm. Mikołaj Konstanty.
- Mam tu na myśli m.in.: sprzedaż, darowiznę, zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa, dopisanie lub wykreślenie wspólników z rejestru KRS, dziedziczenie, etc. - dodaje.
Przypomina, iż skutkiem wadliwego przeprowadzenia któregoś z ww. procesów, może być wydanie decyzji o cofnięciu zezwolenia przez WIF i zamknięcie istniejącej apteki, bez możliwości ponownego jej otwarcia (ze względu na obowiązujące zapisy prawa).
- Oczywiście zawsze pozostaje droga odwoławcza i walka w sądach, która pozostaje do Państwa decyzji - ocenia.
Procedury zmian w tym obszarze, z punktu widzenia prawa są skomplikowane i złożone, oparte o interpretacje stron, a także linie orzecznicze sądów.
- Reasumując, mając na uwadze dobro farmaceutów oraz obecnych i przyszłych właścicieli aptek, proszę, aby w momencie planowania ewentualnej transakcji lub jakiejkolwiek zmiany i idących za tym wszelkich wątpliwości wynikających z tych projektów, kontaktować się z prawnikami izb okręgowych, celem konsultacji, rozmowy o ewentualnych zagrożeniach w określonych konstrukcjach prawnych - zaleca szef śląskiej OIA.
Więcej: https://katowice.oia.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych