GIF nakazuje firmie Reckitt Benckiser zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Nurofen Ultra Forte, kierowanej do publicznej wiadomości w formie portalu internetowego.
W reklamie firma zawarła sformułowanie „Nurofen Ultra Forte to jedyna kapsułka z maksymalną dawką w płynnej formie“. Tymczasem zgodnie z informacją, którą GIF uzyskał w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, w obrocie znajduje się produkt Ibum Forte, kapsułki elastyczne, 400 mg.
Firma wyjaśnia, że powyższe hasło reklamowe jest kompletne w brzmieniu „Nurofen Ultra Forte to jedyna kapsułka z maksymalną dawką w płynnej formie, która zwlacza ból 2 razy szybciej“ oraz jest rozpatrywane łącznie z pojawiającymi się w spocie informacjami „Zwalcza ból 2 razy szybciej w porównaniu z 2 tabletkami Nurofenu 200 mg“.
Więcej:
http://www.gif.gov.pl/?aid=205
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych