Programy lojalnościowe mają przyciągnąć klientów do konkretnych aptek i zachęcić ich do nabycia leków. Problem w tym, że niektóre programy są stosowane także dla leków refundowanych, co jest niezgodne z prawem.
Przesłanka skierowania reklamy do publicznej wiadomości oznacza rozpowszechnianie reklamy działalności apteki wśród szerszego kręgu potencjalnych klientów.
Przesłanka bezpośredniości została zdefiniowana w wyroku WSA w Warszawie z dnia 1 lutego 2008 roku. Sąd orzekł, że „przesłanka bezpośredniego stosowania reklamy działalności apteki do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych umieszczonych na wykazach leków refundowanych winna być rozumiana jako bezpośrednie odniesienie się do tego rodzaju leków, poprzez wymienienie ich nazw wprost”.
- Powyższa wykładnia przepisów jest stosowana przez wszystkich wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych. GIF w przypadku otrzymania powiadomienia o budzącym wątpliwości prawne programie lojalnościowym, przekazuje je do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego – zapewnia minister Zofia Ulz.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych