Reklama, iż lek wywołuje erekcję, wprowadza w błąd? KER odpowiada

PRAWO

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   28-12-2020, 13:33

Reklama, iż lek wywołuje erekcję, wprowadza w błąd? KER odpowiada Spot telewizyjny nie nadużywa zaufania odbiorców ani nie wykorzystuje ich braku doświadczenia lub wiedzy - orzekła KER oddalając skargę (fot. Pixabay)

Komisja Etyki Reklamy zajęła stanowisko czy reklama produktu, w której pada określenie "lek wywołujący erekcję" nie wprowadza widzów w błąd. Zdaniem producenta, pacjenci zdają sobie sprawę, że lek nie działa samoczynnie i potrzebna jest stymulacja seksualna.

Producent dodał, że stosowanie uproszczenia „lek wywołujący erekcję” czy „lek na erekcję” jest zabiegiem powszechnym, akceptowanym i adekwatnym do świadomości przeciętnego konsumenta. "Używany jest nawet w dokumentacji leku aprobowanej przez URPL. Mimo to reklama Inventum zawierała w warstwie wizualnej informacje komunikujące oczywistość tj. że działanie leku ujawnia się w odpowiedzi na pobudzenie seksualne" - ocenił.

Co na to Komisja Etyki Reklamy? Spot telewizyjny nie nadużywa zaufania odbiorców ani nie wykorzystuje ich braku doświadczenia lub wiedzy - orzekła KER oddalając skargę.

Więcej: https://radareklamy.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH