Reklama: zawód zaufania publicznego a prawo do satyry

PRAWO

Autor: KER/ rynekaptek.pl   18-02-2021, 08:10

Reklama: zawód zaufania publicznego a prawo do satyry Wizerunek pielęgniarek został naruszony w reklamie - twierdzi izna zrzeszająca pielęgniarki (fot. archiwum)

Jeden z lokalnych browarów umieszcza wizerunki różnych zawodów na etykietach piw. Wśród nich jest m.in. farmer, nauczycielka, aktor, fryzjer, pielęgniarka. To spotkało się z reakcją Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych. Nie ma wśród nich farmaceuty, ale jest chemik.

"Reakcję Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych odbieramy jako głębokie niezrozumienie przesłania naszej linii komunikacyjnej i opaczne zrozumienie jego intencji. Podejrzewamy, że NIPiP może nie znać szerszej gamy naszych produktów i rozpatrywać etykietę „The Nurse” w oderwaniu od reszty i na podstawie subiektywnej interpretacji. Mamy podstawy przypuszczać również, że osoby, które podjęły decyzję o zgłoszeniu skargi nie są w naszej grupie docelowej, mogą nie znać naszej branży i czasem nie rozumieć sensu przekazu marketingowego, projektując w jego miejsce swoje obawy czy uprzedzenia" - dodano.

Wniosek Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych odbieramy więc jako objaw przemęczenia obiektywnie trudną sytuacją, w jakiej znajduje się obecnie cała Służba Zdrowia.

KER: naruszono zasady
Zespół Orzekający uznał, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i narusza dobre obyczaje. Dopatrzył się w przedmiotowej reklamie dyskryminacji kobiet wykonujących zawód pielęgniarki który jest zawodem zaufania publicznego. Zespół uznał, że przedmiotowa reklama piwa wykorzystuje wizerunek pielęgniarki w sposób który można uznać za obraźliwe lub uwłaczające traktowanie.

Więcej: https://radareklamy.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH