ŚIA w sprawie zawieszenia działalności aptek z powodu COVID-19

PRAWO

Autor: ŚIA/rynekaptek.pl   31-08-2020, 09:03

ŚIA w sprawie zawieszenia działalności aptek z powodu COVID-19 Informacja Śląskiej Izby Aptekarskiej (Fot. Archiwum)

Śląska Izba Aptekarska zwraca się z prośbą o przekazywanie informacji w sprawie zawieszenia działalności aptek z powodu COVID-19.

W związku napływającymi informacjami o prowadzeniu przez Śląski Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny postępowań administracyjnych związanych z unieruchomieniem aptek na okres powyżej 6 miesięcy, Śląska Izba Aptekarska zwraca się z prośbą o zgłaszanie takich przypadków do Izby (mailowo: katowice@oia.pl), gdy okoliczności unieruchomienia apteki wynikają z sytuacji epidemicznej (COVID-19), z a nie z winy samego przedsiębiorcy.

- Przepis art. 103 ust 2 p. 4 ustawy Prawo farmaceutyczne daje Inspekcji taką możliwość. Nie jest to jednak postępowanie obligatoryjne lecz uznaniowe - tłumaczy Krystian Szulc, radca prawny ŚIA.

Przypomina, że "Wojewódzki inspektor farmaceutyczny może cofnąć zezwolenie, jeżeli apteka nie została uruchomiona wciągu 4 miesięcy od dnia uzyskania zezwolenia lub w aptece nie jest prowadzona działalność objęta zezwoleniem przez okres co najmniej 6 miesięcy".

- Zapewniamy anonimowość - zaznacz radca.

Więcej: katowice.oia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH