Sieć aptek: stop boreliozie. WIF: stop reklamie

PRAWO

Autor: rzeszow.wif.gov.pl/ rynekaptek.pl   31-08-2020, 11:02

Sieć aptek: stop boreliozie. WIF: stop reklamie Na stronie internetowej apteki znajdowała się lista aptek, w których można było odbierać zamówienia, w tym również lista 20 aptek ogólnodostępnych z województwa podkarpackiego (fot. archiwum)

Podkarpacki WIF nałożył na sieć aptek 30 tys. zł kary za prowadzenie reklamy aptek. Ta miała polegać na prowadzeniu akcji promocyjnej "Kleszcze atakują!"

Podkarpacki WIF nałożył na sieć aptek 30 tys. zł kary za prowadzenie reklamy aptek. Ta miała polegać na prowadzeniu akcji promocyjnej "Kleszcze atakują!", przeciwdziałającej boreliozie.

Spółka rozsyłała do bazy odbiorców za pośrednictwem wiadomości elektronicznej kod rabatowy w wysokości 10% na środki i preparaty na kleszcze aktywny na sto pierwszych zamówień, przy zamówieniach na wybrane produkty z dostawą DHLlub InPost. Minimalna wartość zamówienia wynosiła 50 zł i nie mogła zawierać produktów leczniczych.

Na stronie internetowej apteki znajdowała się lista aptek, w których można było odbierać zamówienia, w tym również lista 20 aptek ogólnodostępnych z województwa podkarpackiego, w których obowiązywała ta akcja promocyjna.

W ocenie spółki prowadzącej akcję, polegała ona na ofercie rabatowej. Jej zdaniem, żaden element komunikatu nie wskazuje na związek akcji z aptekami i ich działalnością. Podkreśliła, że towary objęte akcją marketingową objęte były sprzedażą wysyłkową, w ramach której dostawa była realizowana pocztą kurierską lub przez paczkomaty, a zatem nie mogła być łączona z produktami leczniczymi. 

Jednak zdaniem WIF, zlecona akcja reklamowa zmierzała do zwiększenia sprzedaży przez apteki sieci.

- Na zamiar zwiększenia sprzedaży w aptekach było posługiwanie się przez stronę logiem złożonym z charakterystycznego znaku sieci aptek. Zarówno na stronie internetowej promującej rabaty, jak i w treści wysyłanych wiadomości elektronicznych zawarte zostało charakterystyczne logo - wyjaśnia WIF.

Dlatego zdaniem inspekcji, prowadzona akcja zawierała wszystkie znamiona reklamy skojarzeniowej i za taką musi być uznana.

"Celem realizacji akcji było niewątpliwie uatrakcyjnienie oferty handlowej i zachęta do zakupu, a przy tym jednoznaczne skojarzenie akcji z siecią aptek poprzez posługiwanie się zbliżonym logiem. Zamiarem strony było spowodowanie u odbiorcy (nabywcy) woli zakupu w aptece należącej do sieci" - uważa WIF.

Więcej: http://www.rzeszow.wif.gov.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH