Sieć aptek: stop boreliozie. WIF: stop reklamie

PRAWO

Autor: rzeszow.wif.gov.pl/ rynekaptek.pl   31-08-2020, 11:02

Sieć aptek: stop boreliozie. WIF: stop reklamie Na stronie internetowej apteki znajdowała się lista aptek, w których można było odbierać zamówienia, w tym również lista 20 aptek ogólnodostępnych z województwa podkarpackiego (fot. archiwum)

Podkarpacki WIF nałożył na sieć aptek 30 tys. zł kary za prowadzenie reklamy aptek. Ta miała polegać na prowadzeniu akcji promocyjnej "Kleszcze atakują!"

Podkarpacki WIF nałożył na sieć aptek 30 tys. zł kary za prowadzenie reklamy aptek. Ta miała polegać na prowadzeniu akcji promocyjnej "Kleszcze atakują!", przeciwdziałającej boreliozie.

Spółka rozsyłała do bazy odbiorców za pośrednictwem wiadomości elektronicznej kod rabatowy w wysokości 10% na środki i preparaty na kleszcze aktywny na sto pierwszych zamówień, przy zamówieniach na wybrane produkty z dostawą DHLlub InPost. Minimalna wartość zamówienia wynosiła 50 zł i nie mogła zawierać produktów leczniczych.

Na stronie internetowej apteki znajdowała się lista aptek, w których można było odbierać zamówienia, w tym również lista 20 aptek ogólnodostępnych z województwa podkarpackiego, w których obowiązywała ta akcja promocyjna.

W ocenie spółki prowadzącej akcję, polegała ona na ofercie rabatowej. Jej zdaniem, żaden element komunikatu nie wskazuje na związek akcji z aptekami i ich działalnością. Podkreśliła, że towary objęte akcją marketingową objęte były sprzedażą wysyłkową, w ramach której dostawa była realizowana pocztą kurierską lub przez paczkomaty, a zatem nie mogła być łączona z produktami leczniczymi. 

Jednak zdaniem WIF, zlecona akcja reklamowa zmierzała do zwiększenia sprzedaży przez apteki sieci.

- Na zamiar zwiększenia sprzedaży w aptekach było posługiwanie się przez stronę logiem złożonym z charakterystycznego znaku sieci aptek. Zarówno na stronie internetowej promującej rabaty, jak i w treści wysyłanych wiadomości elektronicznych zawarte zostało charakterystyczne logo - wyjaśnia WIF.

Dlatego zdaniem inspekcji, prowadzona akcja zawierała wszystkie znamiona reklamy skojarzeniowej i za taką musi być uznana.

"Celem realizacji akcji było niewątpliwie uatrakcyjnienie oferty handlowej i zachęta do zakupu, a przy tym jednoznaczne skojarzenie akcji z siecią aptek poprzez posługiwanie się zbliżonym logiem. Zamiarem strony było spowodowanie u odbiorcy (nabywcy) woli zakupu w aptece należącej do sieci" - uważa WIF.

Więcej: http://www.rzeszow.wif.gov.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH