
Od nowego roku solaria, alkohol, tytoń i e-papierosy będą dozwolone tylko dla osób pełnoletnich. Ograniczona ma być także ich reklama i promocja - pisze Dziennik Gazeta Prawna.
Tę rewolucję wprowadzi ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium, którą 18 października br. przyjął Senat. Nie stosujący się do obostrzeń przedsiębiorcy zapłacą do 50 tys. zł kary. W lokalach, gdzie znajduje się solarium, obowiązkowo musi zawisnąć tabliczka ostrzegająca przed skutkami nadmiernej ekspozycji na promienie UV.
Wielu przedstawicieli branży przyznaje jednak, że nawet w czasach ograniczenia reklamy sobie poradzi - grono zwolenników sztucznego opalania jest liczne. Branża już szuka sposobów na ominięcie obostrzeń.
- Sama ustawa nie jest do końca precyzyjna, a więc pozostawia furtki. Szyld z nazwą firmy to informacja gospodarcza. Zapewne wielu właścicieli salonów zmieni nazwę firmy i zainwestuje w nowy, wystawny szyld. Sam zakaz reklamy też specjalnie nie będzie boleć – przyznaje Jan Bondar z Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Więcej: http://serwisy.gazetaprawna.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych