
Tłumaczenia ukaranych za reklamę apteki właścicieli tych podmiotów są najrozmaitsze. Na portalu orzeczeń sądów administracyjnych ukazało się wyroków z ostatnich tygodni. Pokazują kreatywność przedsiębiorców w zakresie prób obchodzenia prawa.
W jednej ze spraw NSA odrzucił skargę spółki, która została ukarana kwotą 30 tys. zł za cykliczne kolportowanie gazetek reklamowych na terenie centrum handlowego oraz dystrybucji na terenie województwa katalogu reklamowego jako dodatku do gazety (II GSK 2349/15).
W opinii spółki, tego działania nie należy traktować jako zakazanej reklamy apteki, bowiem informacja o lokalizacji apteki została umieszczona w katalogu podmiotu niezależnego od spółki, zaś inspekcja farmaceutyczna nie odróżnia działań i przekazów nie mających na celu reklamy apteki, a będących dozwolonymi działaniami w zakresie reklamy produktu leczniczego lub drogerii.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych