To był spot informujący o rabacie, a nie reklama?

PRAWO

Autor: rzeszow.wif.gov.pl/ rynekaptek.pl   08-03-2021, 11:03

To był spot informujący o rabacie, a nie reklama? Spółka prowadziła reklamę aptek. Tłumaczyła, że to tylko spot informujący o rabacie (fot. archiwum)

Spółka tłumaczyła Wojewódzkiemu Inspektorowi Farmaceutycznemu w Rzeszowie, że jej aktywność, która przykuła uwagę WIF, nie była reklamą sieci aptek, ale spotem informującym o możliwości skorzystania z rabatu na zakup wyrobów medycznych. Co na to WIF?

W 20 aptekach jednej z sieci na terenie województwa podkarpackiego prowadzona była reklama wybranych wyrobów medycznych dla seniorów - uznał WIF w Rzeszowie.

Była prowadzona za pośrednictwem portalu internetowego oraz w postaci emisji reklamy radiowej.

Treść transkrypcji miała brzmienie:
"-Pani Tereniu, pani tak troszczy się o moje zdrowie.
- Jak to pani Irenko?
- Dzięki pani poznałam (…) Teraz 8-12 mają -20% na wybrane wyroby medyczne dla
seniorów.
- O muszę tam szybko zajrzeć! (…) wszystko dla zdrowia. Rabat dotyczy tylko sprzedaży wysyłkowej bez produktów leczniczych. Obowiązuje do 31.8".

Spółka ma z czego zapłacić
Oferowano 20% rabatu na wybrane wyroby medyczne dla seniorów do wykorzystania w godzinach 8-12:00. Warunkiem skorzystania było złożenie zamówienia do realizacji z dostawą kurierską, z zastrzeżeniem, że oferta nie może zawierać produktów leczniczych.

Na stronie internetowej znajdowała się także lista aptek, w tym również lista 19 aptek  ogólnodostępnych z województwa podkarpackiego realizujących zamówienia. Na podstawie Platformy Rejestrów Medycznych, WIF ustalił listę 20 aptek znajdujących się  na obszarze jego właściwości.

Podkarpacki WIF nałożył karę w wysokości 40 tys. zł, po 2 tys. zł za każdą biorącą udział w akcji aptekę. Uznał, że jak wynika z rejestru KRS, spółka dysponuje wystarczającymi aktywami do zapłaty, a nałożona kara jest adekwatna do okoliczności oraz czasu prowadzenia reklamy dwudziestu aptek i ich działalności.

Spot, a nie reklama
Spółka wyjaśniła, że nie zlecała emisji reklamy w żadnej ze stacji radiowych.

"W stacjach radiowych nie była emitowana reklama sieci o rabatach dla seniorów, ale spot informujący o możliwości skorzystania w godzinach 08:00-12:00 z rabatu na zakup wyrobów medycznych wyłącznie w ramach sprzedaży wysyłkowej za pośrednictwem Portalu (…) (…)

Spot trwał 20 sekund i był emitowany w stacjach radiowych z różną częstotliwością dzienną – średnio było to około 2,86  spotu na każdy dzień emisji w danej stacji radiowej. Odnosząc się do materiału informujemy, że również była to akcja Portalu, a nie aptek ogólnodostępnych sieci.

Cel: zwiększyć sprzedaż
Po dochodzeniu, inspektorzy WIF w Rzeszowie uznali, że spółka prowadziła akcję marketingową za pośrednictwem własnej strony internetowej oraz za pośrednictwem podmiotów zewnętrznych przez emitowanie reklamy radiowej, zachęcającą poprzez skojarzenie do skorzystania z oferty aptek całej sieci, w tym wymienionych na stronie internetowej dwudziestu aptek, zlokalizowanych w obszarze właściwości Podkarpackiego WIF.

"Zlecona akcja reklamowa zmierzała pośrednio także do zwiększenia sprzedaży przez apteki" - ocenił jednoznacznie inspektor.

Więcej: rzeszow.wif.gov.pl/

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH