Prowadząca aptekę internetową spółka Fabryka Zdrowia Wierzbowski i Wspólnicy wprowadzała konsumentów w błąd, podając nieprawdziwe informacje o promocyjnych cenach leków - uznała prezes UOKiK i nakazała zaniechanie stosowania tej praktyki.
Leki oferowane przez spółkę za pośrednictwem strony internetowej miały dwie ceny: przekreśloną i aktualną wraz ze wskazaniem - za pomocą hasła "Oszczędzasz" oraz kwoty tej oszczędności - ile konsument oszczędza na tym zakupie – informuje portal wyborcza.biz.
Postępowanie Urzędu wykazało, że przekreślone ceny produktów są zawyżone, ponieważ nie obowiązywały u przedsiębiorcy bezpośrednio przed promocją. W rzeczywistości były to ceny wynikające z cenników hurtowni powiększone o stosowaną marżę - głosi komunikat UOKiK.
W opinii Urzędu przedsiębiorca wywołał u konsumenta mylne przekonanie o większej niż w rzeczywistości atrakcyjności jego oferty. Tymczasem zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o cenie i właściwościach oferowanego produktu lub usługi w sposób rzetelny i pełny.
Działania zmierzające do niedoinformowania, dezorientacji, a także wykorzystania niewiedzy lub naiwności konsumenta są sprzeczne z dobrymi obyczajami, a tym samym niezgodne z prawem.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych