
Sprawa zaskarżonej do Komisji Etyki Reklamy promocji piwa, na etykiecie którego jest wizerunek pielęgniarki, przybrała niespodziewany obrót. Firmę zaskoczyła skala darmowej promocji, jaką ma dzięki Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych.
Wczoraj informowaliśmy o skardze złożonej do KER przez przez Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych. Sprawa dotyczy wykorzystania wizerunku zawodu medycznego w reklamie produktu. Tym razem nie chodzi o produkt leczniczy, ale alkohol.
"Umieszczenie etykiety na butelkach z alkoholem zawierający wizerunek skąpo ubranej kobiety, która przez wzgląd na charakterystyczne atrybuty stroju i nazwę produktu „The Nurse” w sposób oczywisty odnosi się do zawodu pielęgniarki" - napisała Izba o reklamie emitowanej na stronie internetowej producenta - browaru rzemieślniczego Brokreacja.
W opinii Izby, "wykorzystanie symbolu zawodu pielęgniarki w reklamie produktu alkoholowego budzi nie tylko niesmak, ale przede wszystkim sprzeciw wobec takich praktyk".
- Pielęgniarki i położne nie skarżą się na utratę dobrego imienia poprzez etykietę naszego piwa, a wręcz przeciwnie: stają po naszej stronie. Opinia Stowarzyszenia nie dość więc, że jest prawnie nieistotna, to jeszcze kompromituje samo Stowarzyszenie i Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych - powiedział Jerzy Gibadło, menedżer ds. sprzedaży i marketingu Browaru Brokracja, o czym informuje portalspozywczy.pl.
Przedstawiciel browaru nie ukrywa, że firmę zaskoczyła skala darmowej promocji, jaką wyświadczyła Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, jak i Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy.
- Kilkanaście dni temu trafiło do nas pismo od Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy, które poinformowało nas, że Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych złożyła na nas skargę, z uwagi na używanie etykiety na piwie The Nurse, które, w jej mniemaniu, godzi w dobre imię zawodu pielęgniarek. Odpowiedzieliśmy na to pismo wyjaśniając, że ktoś tu ewidentnie wyolbrzymia fakty i że naszym celem nigdy nie było oczernianie czy wyśmiewanie jakiegokolwiek zawodu - dodaje.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych