Zakaz reklamy aptek ma na celu ochronę najsłabszego ogniwa w procesie dystrybucji leków

PRAWO

Autor: LJ/ rynekaptek.pl   14-06-2017, 08:43

Zakaz reklamy aptek ma na celu ochronę najsłabszego ogniwa w procesie dystrybucji leków Zgodnie z utrwalonym poglądem w orzecznictwie pacjent jest mniej uważnym konsumentem od wzorca przeciętnego uważnego konsumenta

Pacjent jest mniej uważnym konsumentem od wzorca przeciętnego uważnego konsumenta, ze względu na szczególną sytuację, w jakie się znajduje jako osoba chora. Sądy zwracają też uwagę, ze często pacjenci to osoby w wieku w którym obniżona jest zdolność krytycznej oceny reklamy - ocenia mec. Krystian Szulc.


Zgodnie z utrwalonym poglądem w orzecznictwie pacjent jest mniej uważnym konsumentem od wzorca przeciętnego uważnego konsumenta, ze względu na szczególną sytuację, w jakie się znajduje jako osoba chora. Sądy zwracają też uwagę, ze często pacjenci to osoby w wieku w którym obniżona jest zdolność krytycznej oceny reklamy.

Już tylko z tych względów zakaz ten nie może łamać Konstytucji RP, chyba, że zgodnie z doktryną skrajnego liberalizmu Państwo ma być „nocnym stróżem” i nie wtrącać się w żadne sprawy obywateli.

W kwestii zgodności z prawem UE zwracam uwagę, że sprawy zdrowia zostały pozostawione w Traktacie Lizbońskim w wyłącznej kompetencji Państw członkowskich.

To był slogan
Na marginesie zwracam uwagę, ze w opisywanej sprawie w której WIF w Katowicach ukarał aptekę, karta została nałożona za zapisanie sloganu „centrum tanich leków”  w ogłoszeniu „… przy użyciu dużej i wyróżniającej trzcionki …” a nie jak sugeruje się w artykule za samo użycie nazwy własnej, a to wielka różnica.

Wyrażam pogląd, że decyzja WiF w Katowicach jest prawidłowa i zgodna z prawem. Nawet nazwy własnej nie wolno używać w informacji w sposób szczególnie zwracający na nią uwagę w stosunku do reszty ogłoszenia.

Kwestia używania nazwy własnej nie była przedmiotem postępowania".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH