Cel reklamy został osiągnięty

KOMENTARZE I OPINIE

Autor: LJ/rynekaptek.pl   18-02-2011, 11:06

Cel reklamy został osiągnięty

Rozmowa z mecenasem Przemysławem Wierzbickim, partnerem w kancelarii Rak Wierzbicki & Wspólnicy.

W ubiegłym tygodniu GIF zakazał reklamy produktu Acard, który był wykorzystany w sztuce teatralnej. Czy to kolejny przykład pomysłowości producenta, by niesztampowo zaprezentować swój lek? 

Umieszczenie przez spółkę komandytową „Teatr Kamienica” Fundacja Wspierania Twórczych Inicjatyw ATUT i S-ka w scenariuszu sztuki zwrotu „A na serce Akard (Acard) niech pamięta” zostało uznane przez GIF za reklamę produktu leczniczego.

GIF powołał się na art. 52.1 ustawy prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym: reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych.
 Zdaniem GIF, z którym, w mojej ocenie należy się zgodzić, przedmiotowe sformułowanie stanowiło przekaz reklamowy.  

Mimo, iż reklama ta nie odpowiadała wymogom prawa, przyniosła ona wymierne korzyści dla producenta tego leku.
 

Co prawda GIF nakazał natychmiastowego zaprzestania reklamy produktu w sztuce, jednak obecny szum wokół sprawy nie zaszkodził producentowi zwłaszcza, iż adresatem decyzji GIF była ww. spółka komandytowa, a nie sam producent. Cel reklamy został więc osiągnięty.  
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH