PharmaNET: dziękujemy farmaceutom, technikom i pracownikom central

KOMENTARZE I OPINIE

Autor: ZPA PharmaNET/ rynekaptek.pl   01-04-2020, 16:15

PharmaNET: dziękujemy farmaceutom, technikom i pracownikom central W imieniu właścicieli i zarządów chciałbym podziękować naszym farmaceutom, technikom i pracownikom central za sprostanie wyzwaniu ostatnich dni i pełną poświęcenia służbę na rzecz polskich pacjentów – mówi Marcin Piskorski, prezes PharmaNET (fot. archiwum)

Jedna z sieci aptecznych prowadzi kampanię informacyjną w mediach społecznościowych, w ramach której opracowała Kodeks dziesięciu zasad #Chroń Swojego Farmaceutę, propagujący zachowania zapewniające bezpieczeństwo w aptece. Jakie jeszcze rozwiązania wprowadziły sieciowe placówki, by chronić personel aptek i pacjentów?

Zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom oraz farmaceutom i technikom farmaceutycznym pracującym za pierwszym stołem, reorganizacja pracy aptek, wdrożenie procedur antykryzysowych, utrzymanie łańcucha dostaw oraz praca nad zmianami legislacyjnymi – to działania, które od początku walki z koronawirusem podjęły sieci apteczne, zrzeszone w Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET.

Dziś widać, że przyniosły one spodziewane efekty, a apteki są przygotowane do wdrożenia kolejnych regulacji, wprowadzanych przez rząd.

Na pierwszej linii aptecznego frontu
- Nie ulega wątpliwości, że apteki - obok szpitali, przychodni czy laboratoriów diagnostycznych - są kluczowym elementem w walce z pandemią wirusa SARS-CoV-2. Mamy pełną świadomość naszej roli, dlatego od razu podjęliśmy bardzo aktywne działania, mające na celu zapewnienie Polakom stałego dostępu do leków i porady farmaceutycznej – mówi Marcin Piskorski, prezes Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET.

- Od początku skupiliśmy się na pięciu obszarach: ochronie pacjentów, ochronie personelu, utrzymaniu działania aptek, zabezpieczeniu dostaw leków oraz pracą nad zmianami legislacyjnymi – dodaje.

Jeszcze przed ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemiologicznego przez rząd, sieci apteczne zrzeszone w PharmaNET wprowadziły standardy i procedury, oparte na zaleceniach Głównego Inspektora Sanitarnego, które były udoskonalane wraz z rozwojem sytuacji. Równolegle pracodawcy podjęli działania mające na celu fizyczne zabezpieczenie personelu i pacjentów. Nie było to łatwe, bo od początku epidemii zaczęło brakować na rynku środków ochrony osobistej i środków dezynfekujących.

- Właściciele aptek robili jednak wszystko, aby dostarczyć je na czas i w odpowiednich ilościach. Ewentualne opóźnienia wynikały jedynie z braku dostępności – mówi Marcin Piskorski.

Komunikacja z personelem i pacjentami
Już w pierwszych dniach marca w ZIKO Apteka powołany został zespół ds. koronawirusa oraz dedykowany kanał komunikacji pracowników i partnerów tak, aby każdy farmaceuta, technik czy pracownik centrali mógł otrzymać wszelkie niezbędne informacje i bieżące zalecenia.



BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH